Istoria smartwatch-ului

Primele idei despre cum ar putea fi conceput un actual smartwatch cu funcțiile unui telefon și care să fie purtat la mână au început să fie vehiculate prin anul 1997, într-un articol din revista specializată ”American Time”. După câtiva ani, la începutul anilor 2000,  acest concept devenise realitate, un trend și o necesitate pentru omul modern. Adevarata revoluție a ceasurilor smart a început o data cu lansarea Apple Watch. Automat, toți jucătorii de pe piața de profil au fost obligați să ridice stafeta, pentru a face față gigantului american. Alții jucatori de pe piața, precum Pebble sau Fitbit au fost acolo, în tranding, dar revoluția a fost cu adevărat realizată de producătorul de telefoane american, Apple.

Istoria smartwatch-ului

Provocările cesurilor inteligente au fost, de a lungul timpului: limitări de proiectare, durata scurtă de viață a bateriei, dificultăți în utilizarea unor aplicații, interes doar pentru aplicații dedicate sportului și cele care urmăresc activitatea fizică a utilizatatorilor și multe altele.

Cum a evoluat smartwatch-ul ?

Pebble smartwatch.Sursa: Amazon

Pebble smartwatch.Sursa: Amazon

Până în 2015,  niciun ceas inteligent nu fusese un hit așa cum era Seiko în anii 1970, Swatch în anii 1980 sau Rolex Daytona în anii 1990. Asta îî determinase pe mulți care urmăreau evoluția acestui secment de piață să se întrebe. Care a fost afacerea cu ceasurile inteligente: a fost o evoluție majoră în istoria vânzărilor? O jucărie de nișă pentru cei din domeniul IT/Tech?  Sau pur și simplu un spectacol de imagine, conex obiectivelor principale ale companiilor de profil, întins pe o perioadă lungă de timp și doar cu caracter distractiv?

Apple a reconfigurat regulile jocului. Efectul Apple pe piața ceasurilor inteligente a fost nemaipomenit. Revoluția are acum declanșatorul său. În anul 2014, vânzările globale de ceasuri inteligente au totalizat 4,2 milioane de bucăți, potrivit unei firme de cercetare. A crescut la 19,4 milioane în anul 2015, anul în care Apple Series 0 – așa cum îl consideră unii – a fost pus în vânzare. Apple a reprezentat 11,6 milioane dintre acestea, conform estimărilor specialiștilor.

Astăzi, Apple și Fitbit sunt cei mai mari jucători de pe piața ceasurilor inteligente, spun experții în domeniu. Ei au o mulțime de concurență, desigur, în primul rând de la alte firme de electronice Samsung, Suunto, LG, Garmin etc.,  dar și de la companii specializate în producerea ceasurilor.

Care brand este mai bun ?

Apple Watch. Sursa: Hodinkee

Apple Watch – Sursa: Hodinkee

Companiile de ceasuri din segmentul de piață cu prețuri medii (de la 100 până la 800 dolari), care sunt cele mai amenințate de Apple, se luptă să facă față acestei lupte acerbe. Mulți au adoptat sistemul de operare Android Wear, care este mai ușor de proiectat pentru ceasurile lor inteligente. Pe primul loc se află brandurile de modă, Fossil și Movado, alături de Guess. Grupurile Fossil și Movado au lansat așa-numitele ceasuri inteligente „la modă”, sub diferite mărci din portofoliile lor.

De asemenea, sistemul Android Wear este utilizat în ceasurile inteligente și unele mărci elvețiene pe lângă Movado, care concurează pe piața de lux la prețuri accesibile, precum TAG Heuer, Montblanc și Louis Vuitton. Cert este că în prezent, atunci când te gândești să dăruiești un cadou de lux iubitei tale, inevitabil iei în considerare și un smartwatch.

Unde va ajunge piața ceasurilor inteligente de aici? Putem presupune orice. Dar încă de acum 20 de ani, când se vorbea despre cea de-a patra revoluție a erei ceasurilor cu cuarț, au rămas întrebările care sunt de actualitate și astăzi: „Vor acoperi imaginația consumatorilor de ceasuri inteligente din noul secol? Vor dezlănțui forțe care creează noi produse? Se vor dezvolta producătorii?  Vor apărea noi piețe și clienți, așa cum au determinat celelalte trei valuri? ”

În sfârșit, vom afla.

Sursa : https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-01-08/a-concise-history-of-the-smartwatch

Lasă un comentariu

      Leave a reply

      smartwatch.ro
      Logo